Online horlogemarkt goed voor €1,4 miljard

Amsterdam, 20-05-2022 – Eén op de drie horlogebezitters (33%) heeft zijn of haar horloge online
gekocht. Met een gemiddelde uitgave van €523 is deze markt inmiddels €1,4 miljard waard. De meeste
Nederlanders hebben een Apple Watch (16%) of Seiko (15%). Dit blijkt uit onderzoek van No Ties onder
ruim 1.000 Nederlanders.

Smartwatches winnen terrein

In de top 5 horloges (online en offline) staan maar liefst 3 smartwatch merken. De meeste
Nederlanders geven aan een Apple Watch te hebben (16%). Kort daarachter volgt het Japanse merk
Seiko met 15%. Op enige afstand op de derde plaats staat Casio (9%). De top vijf wordt
gecomplementeerd door smartwatches van Samsung (8%) en Fitbit (7%). Onderaan de top 20 vinden
we de merken Tommy Hilfiger (3%), Ice Watch (3%), Michael Kors (3%), Danish Design (3%) en TAG
Heuer (3%).

Online omzet afgelopen jaar €140 miljoen

In het afgelopen jaar heeft 11% van de Nederlanders één of meerdere horloges gekocht. Dat komt
neer op 1,5 miljoen Nederlanders. 45% hiervan kocht zijn of haar horloge(s) online. Gemiddeld gaf
deze groep online €210 uit aan zijn of haar horloge(s). Hiermee komt de totale online omzet van het
afgelopen jaar uit op €140 miljoen.

Apple Watch blijft populairst

Bijna één miljoen Nederlanders (7%) zijn van plan om binnen nu en één jaar een horloge te gaan kopen
(waarvan 42% online). Men wil hier maximaal €415 uit gaan geven. De meeste consumenten geven
aan een Apple Watch te gaan kopen (29%). Andere populaire merken zijn Samsung (14%), Seiko (12%)
en Swatch (10%).

Het hele persbericht download je hier.

Graag marktonderzoek laten doen? Neem contact op!

Ronald Lenselink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoek in deze website