Imago-onderzoek

Wat is het imago van jouw bedrijf of merk?

Imago-onderzoek

Een imago-onderzoek geeft antwoord op de vraag: wat is het imago van een bedrijf of merk? Met dit onderzoek kom je erachter hoe de doelgroep daadwerkelijk over een organisatie of product denkt. Voor potentiële afnemers is het imago essentieel in de oriëntatie- en beslissingsfase. Trekt het ze over de streep om over te gaan tot een aankoop? Of juist niet? Ben je je bewust van wie de doelgroep daadwerkelijk is? En hoe verhoudt de doelgroep zich tot jouw merkidentiteit? Een imago-onderzoek is de oplossing voor al deze vragen. Dit gaat verder dan het feit dat iemand enkel en alleen de naam van je organisatie kent.  

Imago-onderzoek voorbeeld

No Ties maakt (indien van toepassing) gebruik van de volgende hoofdonderwerpen om het imago zo volledig als mogelijk in kaart te brengen. Deze vragen zullen voor zowel jouw bedrijf als die van jouw concurrenten voorgelegd worden. Op deze manier krijg je inzicht in de belangrijkste graadmeters om zo de beste strategie ten opzichte van de concurrentie te bepalen. Het betreft hier de volgende hoofdonderwerpen: 

  • Naamsbekendheid (top of mind, spontaan en geholpen); 
  • Inhoudelijke bekendheid (wat doet het bedrijf of product precies?); 
  • Associaties (spontaan en geholpen d.m.v. kernwaarden bedrijf); 
  • Interesse (in welke mate spreekt het bedrijf of product aan?); 
  • Overweging (in hoeverre overweegt men gebruik of aanschaf?); 
  • Motivaties en drempels. 

Naar aanleiding van de resultaten van bovenstaande vragen kan gekeken worden of het imago onder de doelgroep naar wens is of aangepast dient te worden. Het gewenste imago kan bestaan uit typeringen waarin de organisatie wil uitblinken, ook wel imagowaarden genoemd. Een organisatie die zich wil profileren als vooruitstrevend kan hiermee toetsen in hoeverre de doelgroep dit herkent. Op deze manier kom je te weten in hoeverre de doelgroep de gewenste imagowaarden passend vindt.  

No Ties beschikt over een omvangrijk (50.000 Nederlanders) en divers panel. Dat zorgt voor een representatief beeld van de Nederlandse samenleving en is essentieel om betrouwbare en nauwkeurige resultaten te realiseren. Een imago-onderzoek kan eventueel ook worden uitgevoerd op basis van een eigen panel of klantendatabase.  

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat levert een imago-onderzoek op? 

Het imago-onderzoek geeft je uiteindelijk de inzichten om daar waar nodig te finetunen. Is de naamsbekendheid wel hoog genoeg? Onbekend maakt namelijk onbemind. Of kent men het product of merk wel, maar weet men juist niet wat het doet of waar het voor staat? En als men er wel mee bekend is, heeft men dan wel de gewenste associaties? De antwoorden op deze vragen zullen onder andere helpen om de oriëntatie- en beslissingsfase te verbeteren. Een verhoogde interesse in en grotere mate van overweging van uw product. 

Wat No Ties hierin kan betekenen? 

No Ties is zeer ervaren in het uitvoeren van imago-onderzoeken. Met onze expertise kunnen we jou helpen om het imago van jouw merk of bedrijf in kaart te brengen en waar nodig te verbeteren. Wil je een imago-onderzoek uitvoeren of meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op! 

Offerte aanvragen

Gedetailleerd Dienstenoverzicht

Marktonderzoeken

Net Promotor Score (NPS)
Customer Journey
Customer Experience
Klanttevredenheid
Klantloyaliteit
Klant Feedback
Naamsbekendheidonderzoek
Positionering

Imago onderzoek
Behoefte onderzoek

Koopgedrag
Communicatie
Merk
Concept-en Pretest
Campagne Effectmeting
Sponsor Effectmeting

Brand Equity
Reputatie
Propositie
Gebruik
Prijsstelling
Product Ontwikkeling
Product Innovatie
Brand Health

Stakeholder
User Experience
Doelgroep
Concurrentie
Haalbaarheid
Instant Feedback
Voice of the Customer

Panels

Panelmanagement

Marketing Dashboards

Marketing Data Science

Sentiment
Up & Cross-sell
Customer Journey
eNPS
Sales Excellence
Marketing Mix Modelling

Interesse? Neem contact op!

Ronald Lenselink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoek in deze website