Visie
No Ties opereert vanuit drie simpele overtuigingen;
- Datagedreven besluiten leiden tot een betere performance. Vandaar: No Ties; turning data into profit.
- Om snel tot de essentie te komen en verkeerde interpretatie van data te voorkomen is contextuele kennis cruciaal. Vandaar een focus op Marketing vraagstukken.
- Marktonderzoek, Marketing Dashboarding en Marketing Analyses zijn geen losse vakgebieden. Ze hebben sterke afhankelijkheden met elkaar en door ze te combineren worden organisaties écht datagedreven. Vandaar een integraal dienstenaanbod.
Missie
Het is de missie van No Ties om zoveel mogelijk organisaties de kracht van data te laten ervaren.
Historie
No Ties is in 1996 opgericht door twee freelancers. Eén daarvan was Wino de Vries, nog altijd werkzaam bij No Ties. Deze twee freelancers hielpen organisaties met de technische kant van marktonderzoek en waren gespecialiseerd in de applicatie Quantime (huidige SPSS).
Medio 2000 was No Ties een van de eerste partijen die online marktonderzoek mogelijk maakten. Dit werd gedaan via zelfontwikkelde marktonderzoek software, genaamd “V”. Opdrachtgevers waren met name marktonderzoeksbureaus.
In 2002 ontstond het idee om een eigen panel te ontwikkelen. Uit deze gedachte is het inVotes panel ontstaan. Later werd ook het Peil.nl panel toegevoegd.
Doordat No Ties eigen onderzoeksoftware en een panel aanbiedt is het klantenbestand in de jaren die volgden verschoven van marktonderzoeksbureaus naar marketing agencies en eindklanten.
In 2019 is No Ties onderdeel geworden van de AnalitiQs Group. Door deze ontwikkeling is No Ties ook actief geworden in Business Intelligence en Data Science en kan zij haar klanten een compleet palet van data diensten bieden.
Sinds 1 november 2022 is No Ties onderdeel van Highberg Group.
Team
Het No Ties team is divers te noemen. Het bestaat uit mensen met verschillende studie achtergronden (Bedrijfskunde tot Artificial Intelligence), verschillende opleidingsniveaus (van geen afgeronde beroepsopleiding tot WO) verschillende generaties (X tot Z), heeft een gezonde man-vrouw balans (60%-40%) en ga zo maar door. Hetgeen deze mensen verbindt zijn echter twee zaken. Ten eerste een liefde voor data. En ten tweede een diepe interesse in menselijk gedrag.
Gedragcodes en certificeringen
Kwaliteit leveren vinden wij bij No Ties belangrijk. Reden voor ons om onze werkwijze te laten certificeren. Voor onze werkzaamheden hanteren wij strikte kwaliteitseisen. No Ties is gecertificeerd volgens verschillende certificeringen en gedragscodes.
Ga naar gedragcodes en certificeringen
Partners
No Ties werkt actief samen met verschillende organisaties om onze klanten zoveel mogelijk bij te kunnen staan in hun behoeftes. Hieronder een overzicht van het AnalitiQs partner netwerk.
- AnalitiQs (zusterbedrijf)
Waar No Ties zich op Marketing Analytics richt, daar richt AnalitiQs zich op HR Analytics. De back-office van No Ties en AnalitiQs is geïntegreerd.
- True Research
Voor kwalitatief medewerks- en arbeidsmarktonderzoek werkt AnalitiQs samen met True Research / Erik Kraak.
Interesse om te partneren?
Technologie
- Marktonderzoek | Panels | Panelmanagement
Voor marktonderzoek, panels en panelmanagement zet No Ties zelf ontwikkelde software in.
- Data visualisatie | Data Science | Data Platform
Verder is No Ties technologie agnostisch. Met andere woorden, No Ties kijkt naar de context van de klant en bepaalt in samenspraak met de klant welke technologie / talen het beste gebruikt kunnen worden. Hierbij kijken we naar zaken als ontwikkel- en licentiekosten, functionaliteit en toekomstbestendigheid. Met de volgende technologie / talen hebben we ruime ervaring:- Data visualisatie
- PowerBI
- Tableau
- MicroStrategy
- Qlik
- Spotfire
- Excel
- Data science / analyse
- R
- Python
- SPSS
- Data platform
- Microsoft Azure (datafactory, datalake, databricks)
- Data visualisatie