Panels

Snel inzicht in de harten en gedachten van de doelgroep wanneer contactgegevens niet voorhanden zijn.

Panelonderzoek laten uitvoeren

Heb je inzicht nodig maar heeft een marketeer of onderzoeker te weinig contactgegevens van je beoogde doelgroep? En kun je daardoor die doelgroep niet benaderen? Dan biedt een panelonderzoek uitkomst. Bij No Ties kun je op een professionele manier panelonderzoek laten uitvoeren. Wij zijn een gespecialiseerd (online) marktonderzoekbedrijf en onderscheiden ons door middel van klantgerichtheid, kwaliteit én snelheid. 

Wat is een panel eigenlijk? 

Een panel is een grote groep respondenten die op verzoek onderzoeksvragen beantwoordt. Afhankelijk van de doelgroep die benaderd moet worden,  worden vooraf voorwaarden gesteld van achtergrondkenmerken waar de respondenten aan moeten voldoen. 

Offerte aanvragen voor panelonderzoek

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom een panelonderzoek laten uitvoeren? 

Bij een panelonderzoek geven de leden hun mening over een idee, product of dienst. Dit kan gaan over een organisatie, trends of maatschappelijke vragen uit de actualiteit. Meestal vindt zo’n panelonderzoek online plaats en ontvangen de deelnemers via e-mail de betreffende vragenlijst. Gebruikmaken van een panelonderzoek biedt verschillende voordelen: 

  • Het (online) panel is voor langere tijd beschikbaar. 
  • Je verzamelt gedetailleerde informatie over het vraagstuk 
  • Het panel wordt gericht samengesteld op basis van de vraag, wat zorgt voor een representatief onderzoek. 

Welke panels biedt No Ties? 

We hebben voor onze panel marketing de beschikking over betrouwbare panels die ons en onze klanten keer op keer bruikbare resultaten opleveren. De respondenten uit deze panels zijn representatief voor Nederland. Indien panelonderzoek buiten Nederland vereist is vullen we de No Ties panels aan met buitenlandse panels. Zodoende zijn we keer op keer in staat om in Nederland of ver daarbuiten een steekproef te houden die groot genoeg is qua aantal personen. Onze panels vallen uiteen in twee soorten: 

  • inVotes 
  • Peil.nl 

Invotes database

Onze inVotes database bestaat uit ongeveer 30.000 Nederlanders. Gezien de omvang van dit panel staat inVotes garant voor een representatief beeld van Nederland. Van de panelleden zijn verschillende achtergrondkenmerken bekend. Door de ruime selectie aan achtergrondkenmerken fungeert het inVotes panel als consumentenpanel, business-to-business panel, jeugdpanel en arbeidsmarktpanel. De deelnemers uit de inVotes database ontvangen een beloning in punten voor elke keer dat zij meedoen aan een onderzoek. Die punten kun je inwisselen voor een cadeaubon van Bol.com.  

Lid worden!

Peil.nl database

De Peil.nl database bestaat uit ongeveer 36.000 Nederlanders. Ook hier is de omvang representatief voor Nederland Wederom is van de panelleden een ruim aantal achtergrondkenmerken bekend. Misschien ken je Peil.nl van de politieke peilingen die Maurice de Hond uitvoert tijdens de verkiezingen. Maar naast politieke peilingen zetten we Peil.nl ook in om de opinie van mensen rondom actualiteiten op te halen. De deelnemers uit de Peil.nl database geven geheel vrijwillig regelmatig antwoord op de onderzoekvragen die zij krijgen voorgelegd. 

Lid worden!

Inzicht in de achtergrondkenmerken van onze panelleden 

We hebben inzicht in een ruime set aan achtergrondvariabelen van onze panelleden. Door deze ruime selectie is het vrijwel altijd mogelijk om een representatieve steekproef te selecteren. Die achtergrondkenmerken kunnen zijn: 

  • Geslacht  
  • Geboortedatum  
  • Leeftijd  
  • Postcode  
  • Woonplaats 
  • Geboorteplaats  
  • Nielsen-regio  
  • Provincie  
  • Inkomen  
  • Huishouden
  • Beroepssituatie  
  • Werkzaam in sector  
  • Werkzaam in functie  
  • Leidinggevend 
  • Sociale klasse   
  • Financiële verantwoordelijkheid 
  • Hoogst genoten opleiding 
  • Hoogst voltooide opleiding  
  • Samenstelling huishouden 
  • Aantal personen in huishouden 
  • Functie in huishouden  
  • Hoofdkostwinner 
  • Thuiswonende kinderen 
  • Aantal thuiswonende kinderen 
  • Geslacht kind 1 t/m 20 
  • Geboortedatum kind 1 t/m 20 
  • Stemgedrag  
  • Herkomst 
  • Politieke oriëntatie 
  • Verantwoordelijk voor boodschappen

Verschillende soorten panels 

Naast de onderverdeling in databases (inVotes en Peil.nl) is er ook nog een verschil in het soort onderzoekpanel dat we aanbieden. Zo kun je bij ons terecht voor een: 

  • Consumentenpanel 
  • Business-to-business panel 
  • Jeugd- en jongerenpanel 
  • Arbeidsmarktpanel 
  • Opiniepanel 

Consumentenpanel

Hoe denken (potentiële) klanten over je merk, een campagne of een nieuw product?Als je als marketeer of onderzoeker in de harten en gedachten van (potentiële) consumenten wilt kruipen maar niet de beschikking hebt over een adressenbestand, dan biedt ons inVotes consumentenpanel uitkomst. Het doel van consumentenpanels is om kennis te verkrijgen over de aankoopmotieven van consumenten. Dat helpt jou als bedrijf vervolgens bij het nemen van belangrijke (marketing)beslissingen. 

Business-to-business panel

Wil je onderzoek doen in de zakelijk markt? Dan biedt No Ties het business-to-business panel inVotes. Gebruikers van het panel kunnen op basis van variabelen als sector, branche en functie de juiste doelgroep selecteren. Wij kunnen de beoogde doelgroep vooraf voor je in kaart brengen. Zodat we het onderzoek 100% richten op wat jij als bedrijf wilt weten. De respondent krijgt zo een vragenlijst op maat en de resultaten van je onderzoek zijn waardevol.  

Jeugdpanels en jongerenpanels

Hoe denken kinderen en jongeren over bepaalde zaken? Als je deze groepen goed wilt begrijpen, is het handig om toegang te hebben tot deze doelgroep. Het inVotes jeugd- en jongerenpanel biedt dan uitkomst want deze panels hebben toegang tot 6.500 kinderen en jongeren van 10 tot 18 jaar. Zij beantwoorden vragen die aan hen worden voorgelegd, al dan niet onder begeleiding van een ouder of verzorger. Jongeren en kinderen zijn nu eenmaal de consumenten van de toekomst en behoren tot één van de meest waardevolle leeftijdsgroepen binnen onderzoekspanels. Ze zijn niet alleen mondig en kritisch, ze worden ook steeds meer betrokken bij gezinsbeslissingen.  

Lees meer over ons jongerenpanel

Arbeidsmarktpanel

Voor brancheorganisaties, vakbonden en individuele werkgevers kan het interessant zijn om te begrijpen hoe werkend Nederland en/of potentiële medewerkers over bepaalde onderwerpen denken. Hoe kijken afgestudeerden bijvoorbeeld aan tegen werken bij de lokale overheid, wat zijn de associaties van potentiële medewerkers met een werkgeversmerk of hoeveel procent van de beroepsbevolking ervaart een inclusieve werkomgeving? Op basis van dit soort vragen levert het No Ties arbeidsmarktpanel inVotes heldere inzichten. 

Opiniepanel

Voor politieke partijen, overheden, actiegroepen, de media en andere organisaties kan het interessant zijn om in kaart te brengen hoe Nederlanders over actuele onderwerpen denken. Om de heersende opinie van Nederlanders op te halen, maken we bij No Ties gebruik van opiniepanel Peil.nl. 

Offerte aanvragen voor panelonderzoek

Het proces van een panelonderzoek  

Wil je je panelonderzoek en panel marketing laten uitvoeren door No Ties? Dan beginnen we met het bepalen van de onderzoeksvragen. Pas als inzichtelijk is wat er onderzocht moet worden, kunnen we je helpen om de onderzoeksmethode vorm te geven. Is de onderzoeksopzet met je afgestemd? Dan gaan we samen met jou het onderzoek voorbereiden. Denk daarbij aan het selecteren van de respondenten, het opstellen van de vragen en het versturen van een aankondiging. Als de data binnenkomen, starten we met de dataverwerking. Daaruit volgt een presentatie van de resultaten. Uiteindelijk kun je dan zelf aan de slag om op basis van de verkregen inzichten acties te ondernemen. 

Via panel onderzoek doen: direct inzicht met No Ties 

Wanneer je panelonderzoek laat uitvoeren door No Ties, krijg jeonline toegang tot de gegevens en uitkomsten van onze marktonderzoek panels. We bieden je een praktisch en overzichtelijk dashboard dat je 24/7 kunt bekijken. En wil je dat we ook het gehele panelmanagement voor je organisatie overnemen? Ook dat is voor ons geen enkel probleem. 

Interesse? Neem contact op!

Ronald Lenselink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gedetailleerd Dienstenoverzicht

Marktonderzoeken

Imago onderzoek
Behoefte onderzoek

Koopgedrag
Communicatie
Merk
Concept-en Pretest
Campagne Effectmeting
Sponsor Effectmeting

Brand Equity
Reputatie
Propositie
Gebruik
Prijsstelling
Product Ontwikkeling
Product Innovatie
Brand Health

Stakeholder
User Experience
Doelgroep
Concurrentie
Haalbaarheid
Instant Feedback
Voice of the Customer

Panels

Panelmanagement

Marketing Dashboards

Marketing Data Science

Sentiment
Up & Cross-sell
Customer Journey
eNPS
Sales Excellence
Marketing Mix Modelling

Interesse? Neem contact op!

Ronald Lenselink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoek in deze website