Panels

Snel inzicht in de harten en gedachten van de doelgroep wanneer contactgegevens niet voorhanden zijn.

Wanneer inzichten benodigd zijn, maar een Marketeer / Onderzoeker geen of te weinig contactgegevens heeft van de doelgroep en deze dus niet kan benaderen, dan biedt panelonderzoek uitkomst. 

Een panel is een groep mensen die op verzoek onderzoeksvragen beantwoordt. Afhankelijk van de doelgroep die benaderd moet worden, wordt een selectie gemaakt van mensen uit de groep die aan de voorwaarden van de Marketeer / Onderzoeker voldoen. 

No Ties biedt haar klanten twee panels aan:

  • inVotes
  • Peil.nl

Deze panels fungeren als: 

  • Consumentenpanel
  • Business-to-business (B2B) panel
  • Onder-18 / Jeugdpanel
  • Arbeidsmarktpanel
  • Opiniepanel

No Ties biedt geen sample-only respondenten. Wat No Ties wél biedt is snelheid, kwaliteit en korte lijnen. Zo kunnen onderzoekresultaten al binnen enkele uren na het starten van het veldwerk beschikbaar worden gesteld en is No Ties ISO 20252 gecertificeerd. 

Offerte aanvragen voor panelonderzoek

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

inVotes

In de inVotes database zitten ongeveer 40 duizend Nederlanders. Gezien de omvang van het panel geeft inVotes een representatief beeld voor Nederland. Van de panelleden is een ruim aantal achtergrondkenmerken bekend. Door de ruime selectie aan achtergrondkenmerken fungeert het inVotes panel als consumentenpanel, business-2-business panel, jeugdpanel en arbeidsmarktpanel.

Lid worden!

Peil.nl

In de Peil.nl database zitten ongeveer 36 duizend Nederlanders. Gezien de omvang van het panel geeft Peil.nl een representatief beeld voor Nederland. Ook van de panelleden is een ruim aantal achtergrondkenmerken bekend. De meeste mensen kennen Peil.nl van de politieke peilingen die Maurice de Hond uitvoert tijdens de verkiezingen. Naast politieke peilingen wordt Peil.nl gebruikt om de opinie van mensen rondom actualiteiten op te halen.

Lid worden!

Consumentenpanel

Wat denken uw (potentiële) klanten over uw merk, een campagne, een nieuw product, etc, etc? Wanneer een Marketeer / Onderzoeker in de harten en gedachten van (potentiële) consumenten wil kruipen maar geen adressenbestand heeft biedt het inVotes consumentenpanel van No Ties uitkomst.

Business-to-business panel

Voor bedrijven die onderzoek willen doen in de zakelijk markt biedt No Ties het business-to-business panel inVotes. Gebruikers van het panel kunnen op basis van variabelen als sector en functie de juiste doelgroep selecteren.

Jeugdpanel

Hoe denkt de jeugd over….? Hoe denken kinderen over…? Wanneer er een behoefte is om de jeugd/kinderen te begrijpen, maar toegang tot voldoende jeugd/kinderen lastig is biedt het inVotes jeugd/kinderpanel uitkomst. In het jeugd/kinderpanel zitten Nederlanders van onder de 18 en zij beantwoorden vragen die aan hen worden voorgelegd, al dan niet onder begeleiding van een ouder / verzorger.

Arbeidsmarktpanel

Voor brancheorganisaties, vakbonden en individuele werkgevers kan het interessant zijn om te begrijpen hoe werkend Nederland en/of potentiële medewerkers over bepaalde onderwerpen denken. Hoe kijken afgestudeerden bijvoorbeeld aan tegen werken bij de lokale overheid, wat zijn de associaties van potentiële medewerkers met een werkgeversmerk, of hoeveel procent van de beroepsbevolking ervaart een inclusieve werkomgeving? Voor dergelijke vragen biedt No Ties arbeidsmarktpanel inVotes.

Opiniepanel

Voor politieke partijen, overheden, actiegroepen, de media en andere organisaties kan het interessant zijn om in kaart te brengen hoe Nederlanders over actuele onderwerpen denken. Om de opinie van Nederlanders op te halen biedt No Ties opiniepanel Peil.nl.

Offerte aanvragen voor panelonderzoek

Achtergrondkenmerken

No Ties heeft inzicht in een ruime set aan achtergrondvariabelen van haar panelleden. Door deze ruime selectie kan vrijwel altijd een representatieve steekproef worden geselecteerd. 

  • Geslacht 
  • Geboortedatum 
  • Leeftijd 
  • Postcode 
  • Woonplaats 
  • Geboorteplaats 
  • Nielsen-regio 
  • Provincie 
  • Inkomen 
  • Huishouden 
  • Beroepssituatie 
  • Werkzaam in sector 
  • Werkzaam in functie 
  • Leidinggevend
  • Sociale klasse 
  • Financiële verantwoordelijkheid
  • Hoogst genoten opleiding
  • Hoogst voltooide opleiding 
  • Samenstelling huishouden
  • Aantal personen in huishouden
  • Functie in huishouden 
  • Hoofdkostwinner
  • Thuiswonende kinderen
  • Aantal thuiswonende kinderen
  • Geslacht kind 1 t/m 20
  • Geboortedatum kind 1 t/m 20
  • Stemgedrag 
  • Herkomst
  • Politieke oriëntatie
  • Verantwoordelijk voor boodschappen

Gedetailleerd Dienstenoverzicht

Marktonderzoeken

Net Promotor Score (NPS)
Customer Journey
Customer Experience
Klanttevredenheid
Klantloyaliteit
Klant Feedback
Naamsbekendheid
Positionering

Imago
Behoefte
Koopgedrag
Communicatie
Merk
Concept-en Pretest
Campagne Effectmeting
Sponsor Effectmeting

Brand Equity
Reputatie
Propositie
Gebruik
Prijsstelling
Product Ontwikkeling
Product Innovatie
Brand Health

Stakeholder
User Experience
Doelgroep
Concurrentie
Haalbaarheid
Instant Feedback
Voice of the Customer

Panels

Panelmanagement

Marketing Data Science

Marketing Analyses

Klantretentie/verloop
(Verkoop)kanaal optimalisatie
Prijsoptimalisatie
Customer Lifetime Value
Klant (mircro)segmentatie
Next Best Action
Product aanbeveling

Sentiment
Up & Cross-sell
Customer Journey
eNPS
Sales Excellence
Marketing Mix Modelling

Marketing Capability Building

Marketing Analytics Strategie
Marketing Analytics Product Owner
Marketing Analytics Outsourcing

Marketing Dashboards

Marketing KPI Dashboard
CMO Dashboard
Brand Marketing Dashboard
Performance Marketing Dashboard
Customer Experience Dashboard

Interesse? Neem contact op!

Irma Doze

Irma Doze

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoek in deze website