Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

Wat gaat er goed en waar liggen kansen voor verbetering? Via een klanttevredenheidsonderzoek geven de klanten antwoord op deze vragen! Gelukkige en tevreden klanten zijn de bouwstenen van elke organisatie. Tevreden klanten komen vaker terug, vertellen derden over de organisatie en kunnen meer goederen/diensten afnemen. Daarnaast zijn de kosten van het behouden van klanten vele malen lager dan het aantrekken van nieuwe klanten. Tevreden klanten kun je creëren, maar om dit te doen moet je ze echt begrijpen! De uitdaging is om te weten welke klanten loyaal zijn en welke het risico lopen om te vertrekken. Een klanttevredenheidsonderzoek is een goed startpunt om te meten waar jouw organisatie staat op het gebied van klanttevredenheid.  

Wat is een klanttevredenheidsonderzoek (KTO)?

Een klanttevredenheidsonderzoek helpt organisaties te begrijpen wat hun klanten vinden van de producten en/of diensten, het merk en de service. Klanttevredenheidsonderzoeken worden op verschillende manieren uitgevoerd, maar de meest gangbare manier is via een online vragenlijst. No Ties heeft een speciale tool ontwikkeld voor het uitvoeren van dergelijke onderzoeken. Het onderzoek omvat het (regelmatig) onderzoeken van klanten om feedback te verzamelen over alle aspecten, van de prijs van een product/dienst tot de kwaliteit en de service die een organisatie levert. Indien je van een klein aantal klanten veel informatie wil ophalen is kwalitatief onderzoek in de vorm van interviews ook mogelijk. Met een klanttevredenheidsonderzoek kunnen organisaties strategisch verbeteren, de gebruikservaring optimaliseren en beter leveren wat de klant vraagt. 

Marktonderzoek dashboard

 

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom klanttevredenheidsonderzoek (KTO)?

Organisaties die klanttevredenheidsonderzoeken uitvoeren kunnen sterke en verbeterpunten identificeren. Door bijvoorbeeld jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren kan een organisatie de effectiviteit van ondernomen acties meten. Daarnaast kunnen de belangrijkste drijfveren voor klanttevredenheid onderzocht worden, wat kan helpen bij het prioriteren van verschillende klanttevredenheidsaspecten. 

Klanttevredenheid meten

Klanttevredenheid kan op verschillende manieren gemeten worden. De meeste vragen zijn specifiek voor een organisatie en hierop wordt het onderzoek aangepast. No Ties helpt bij het afstemmen van de juiste vragen gebaseerd op de doelgroep en bedrijfstak. Echter zijn er enkele vragen en constructen die vaak voorkomen zoals de tevredenheid en de Net Promotor Score (NPS).  De tevredenheid geeft over verschillende onderwerpen aan hoe tevreden de klanten zijn. Dit kan bijvoorbeeld onderwerpen omvatten als de prijs, de kwaliteit en het contact. De NPS geeft inzicht in de mate van aanbevelen onder de klanten. De score loopt van -100 tot +100 waarbij het percentage criticasters (bevelen niet aan) van het percentage promotors (bevelen actief aan) wordt afgetrokken. 

Resultaten

No Ties meet niet alleen de klanttevredenheid, maar geeft ook aanbevelingen om de klanttevredenheid te verbeteren! In een onderzoeksrapport komt duidelijk naar voren op welke vlakken het goed gaat en waar kansen voor verbetering liggen. Door middel van een presentatie van de resultaten is elk inzicht duidelijk en kunnen vervolgstappen gemaakt worden! 

Optioneel kan gekozen worden voor een interactief online dashboard, waarin de resultaten weergegeven worden. Op deze manier kunt u zelf aan de gang met allerlei filters en uitsplitsingen per leeftijdsgroep of geslacht. 

Wat No Ties hierin kan betekenen?

No Ties is zeer ervaren in het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken. Met onze expertise kunnen we u helpen om de klanttevredenheid in kaart te brengen en waar nodig te verbeteren. Wilt u een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren of meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op! 

Neem contact op

Zoek in deze website