Werken bij No Ties?

Draag onze nieuwe collega aan en verdien een bonus van €1000,-

Bij No Ties werken? Dat wil je!

Werken bij No Ties biedt een unieke combinatie van én ondernemen in een prettig, data-minded team én je werkt voor bekende merken. 

Werk mee aan een enerverende transformatie 

In de jaren negentig, toen internet net nieuw was, is No Ties opgericht. De oprichters van No Ties werkten bij SPSS en zagen een markt voor online survey- en panelmanagement software. Toen ze een eerste versie van deze software hadden ontwikkeld zagen ze nog een kans. Het oprichten van een eigen panel: InVotes. Mediabureaus, retailers, FMCG bedrijven en vele andere organisaties zagen de potentie van online panelonderzoek en werden klant. 

In 2019 is No Ties overgenomen door de AnalitiQs Group. Het ondernemende karakter van weleer is opgepoetst en inmiddels staat No Ties in de startblokken om vanuit marktonderzoek de stap te maken naar Marketing Data Science en Marketing Dashboarding. Hiermee ontstaat een full service Marketing Analytics bureau dat haar klanten nog beter kan voorzien in de wens om datagedreven Marketing te bedrijven. 

Voor mensen met ondernemerszin en een passie voor data is werken bij No Ties een unieke kans. Je wordt onderdeel van een groeiend bedrijf en een ondernemend team dat extreem gepassioneerd is over de mogelijkheden die data bieden! 

Het leukste? Dat is ze nieuwe mensen aannemen haha! Zoals ik, ik werk er nu pas 3 maanden maar heb al 11 jaar ervaring in het vak! Wat ik erg leuk vind aan het bedrijf, ten opzichte van mijn eerdere werkgevers, is dat ze bij No Ties open zijn. Er heerst een open bedrijfscultuur en ze communiceren openlijk, dat vind ik fijn. Daarnaast werken we veel voor bekendere merken en klanten. Dit zijn vaak grotere corporate klanten, we doen echt toffe onderzoeken. Alles staat heel goed vast qua handleidingen. Er is een goede structuur in het bedrijf. Daarnaast vind ik de ICT heel erg fijn, de oude eigenaren hebben een heel ICT netwerk gebouwd rondom alle vragenlijsten, waardoor alles goed en nauwkeurig en gestroomlijnd loopt. Qua veldwerk en qua data opleveren. Wat ik denk dat goed is qua collega’s, is dat er verschillende soorten mensen werken in verschillende functies en mensen. Iedereens werk overlapt elkaars. Daardoor kom ik met iedereen in contact en helpt iedereen elkaar. Er hangt een goede sfeer. We streven samen een hoger doel na! En als er een nieuwe klant is, dan is iedereen erbij betrokken en dus ook iedereen blij! 

Yves Senior marktonderzoeker

Teamwork makes the dream work  

De eigenaren van No Ties (Irma & Gido) zijn van mening dat werk niet alleen uitdagend moet zijn, maar dat werkplezier ook super belangrijk is. Toen No Ties en AnalitiQs werden samengebracht in de AnalitiQs Group is een team gebouwd dat als één functioneert. Om dit te bereiken (werkplezier en één team) worden een aantal dingen anders aangepakt. Dit zit in grote en kleine dingen en is teveel om op te noemen. Ter illustratie een voorbeeld: 

Bij menig bureau wordt gewerkt met persoonlijke targets. Bij No Ties werken we met één set aan doelstellingen voor iedereen. Tijdens de vier teamdagen worden alle medewerkers geïnformeerd over de voortgang op deze gezamenlijke doelstellingen. Waar nodig stellen we samen vast wat er eventueel extra benodigd is om de doelstellingen te halen. Als de doelstelling gehaald wordt, deelt iedereen mee in de winst. Want samen vormen we één team. Dus geen individuele targets. En net zo veel waardering voor de mensen die de delivery doen als voor de mensen die het werk binnenhalen.  

Dus kom je bij No Ties werken; verwacht dan een warm bad waarin mensen naar elkaar omkijken, terwijl er met overtuiging gewerkt wordt aan tevreden klanten, zodat de onderneming blijft groeien. 

Vanaf dag één voelde ik me welkom en gewaardeerd in het team, en al snel werden mijn collega’s ook mijn vrienden. Ook krijg ik elke dag de gelegenheid om nieuwe dingen te leren, onder begeleiding van collega’s met een schat aan ervaring. Verder is het een bedrijf met een fijne, sociale en informele cultuur, waar iedereen klaar staat om je te helpen en waar altijd ruimte is voor een borrel en gezelligheid! Er is heerlijke koffie, een douche voor de sportievelingen en een sjoelbak en beerpong voor de vrijdagmiddag. Ook hebben we een ruimte waar we elke dag samen lunchen en staat de koelkast altijd vol met bier en snacks! 

Koen junior kwantitatief onderzoeker

Bekende merken 

Werken bij een groot merk is wat velen willen. Een prettige werkomgeving waarin snel geschakeld wordt, waar ruimte is voor eigen initiatief en dus geen hiërarchie. Dit zijn aspecten die mensen zoeken in een werkgever. Meestal gaan deze wensen niet samen, maar….

Dit is waar No Ties om de hoek komt. No Ties biedt the best of both worlds! 

Zoals hierboven beschreven wordt er binnen No Ties veel geïnvesteerd in het team. Hierdoor heerst er een open cultuur waarin samen naar gezamenlijke doelen wordt toegewerkt.  

Daarnaast werken we bij No Ties voor grote merken verspreid over verschillende sectoren. Denk aan de grootste retailer van Nederland. Een zeer welbekende elektrische auto fabrikant. De groenste bank van Europa. De grootste e-retailer van China. En tot slot, het gros van de mediabedrijven en politieke partijen in Nederland.  

Samen ontwikkelen

Verder vraag je je misschien af hoe we bij No Ties omgaan met de ontwikkeling van mensen. 

Bij No Ties geloven we in langetermijnrelaties. Met klanten én met medewerkers. Daar hoort dan ook een vaste aanstelling, hybride werken, flexibele werktijden, een fijn en goed bereikbaar kantoor en uiteraard een marktconforme beloning bij.  

Wat er ook bij hoort is continu ontwikkelen. Mensen die bij No Ties werken zijn nieuwsgierig en ontwikkelen zich graag breed. Nieuwe uitdagingen opzoeken houdt de geest scherp en het werk uitdagend. Daarbij zorgt het voor een goede inzetbaarheid. Jij blij, wij blij! 

Om deze constante ontwikkeling te stimuleren doen we een aantal dingen. No Ties is actief in Marktonderzoek, Marketing Dashboards en Marketing Data Science. Dat zorgt ervoor dat er veel mogelijkheden zijn om je in de breedte te ontwikkelen, op zowel technisch als functioneel gebied. Daarnaast is er natuurlijk ook nog het zusterbedrijf AnalitiQs, voor diegenen die een uitstapje naar HR Analytics willen maken. Om iedere persoon te matchen met uitdagend werk wordt iedere week met het gehele team (klant)vraag en (medewerker)aanbod op elkaar afgestemd. 

Als Analytics Translotor werk ik met klanten aan het ontwikkelen van een Analytics strategie en roadmap. Hierin komen naast marktonderzoek, dashboards en data science ook zaken aan bod die voorwaardelijk zijn voor Analytics succes. Denk aan zaken als privacy, technologie, leiderschap, en datamanagement. Ik help mijn klanten vervolgens om deze roadmap uit te voeren. Met mijn cross-domein kennis en mijn ervaring als programma manager faciliteer ik een soepele transitie naar een data gedreven manier van werken.

AlexAnalytics translator

Daarnaast heeft iedere medewerker bij No Ties 10 ontwikkeldagen per jaar. Deze dagen worden in overleg ingezet voor zaken als coaching (iedere medewerker heeft een coach), congressen, online learning (bv via onze Goodhabitz en Datacamp abbonementen) en klassieke training. 

Ik ben pas net begonnen en ik ben heel blij hoe de eerste weken zijn verlopen. Ik was al begonnen voordat ik was begonnen! Wie kan dat nou zeggen 😉. Voor mijn start heb ik namelijk al een 5 daagse cursus gevolgd in HR Analytics, heel interessant. En na mijn start heb ik een buddy en een coach toegewezen gekregen. Dat was heel fijn. Ze hebben we me de eerste dagen veel geholpen en overal wegwijs gemaakt! En nu nog steeds staan ze paraat als ik vragen heb.   

Nele Junior data scientist

Wees welkom! 

Mensen bij No Ties worden gebonden door twee grote liefdes. We houden van data. En we zijn gefascineerd door menselijk gedrag.  Zolang je deze liefdes deelt is iedereen van harte welkom, ongeacht afkomst, geloof, geaardheid of identiteit, etc. 

Ben je na het lezen enthousiast geworden? Schroom dan niet om te solliciteren. Dan kan per e-mail via hr@analitiqs.com. Een link naar je LinkedIn profiel of het bijvoegen van je CV is voldoende.  

 

Toen ik 5 jaar geleden als Officemanager/HR medewerker voor No Ties koos, deed ik dat enerzijds omdat ik voelde dat ik voor een klein bedrijf (toen 6 medewerkers) echt nog iets kon betekenen. Het gevoel dat je ertoe doet. Anderzijds trok het tomeloze enthousiasme van de managing directors en collega’s me aan. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een meer volwassen bedrijf met zo’n 25 collega’s. We groeien nog steeds, zijn continue in verandering, geen dag is hetzelfde, maar het enthousiasme is nog steeds volop aanwezig! 

Claudia Officemanager

Een bonus van 1.000 euro verdienen?

Niet alleen werknemers ontvangen een bonus bij het aandragen van een nieuwe werknemer. Ook jij kan dat verdienen! We geven tipgevers een bonus à 1.000 euro.  Dus ken jij iemand die goed bij een van de vacatures van No Ties past? Laat het ons weten! 

En natuurlijk zijn er ook kleine lettertjes:

  • Zowel voor No Ties medewerkers als voor externen 
  • Bedrag is bruto en/of exclusief BTW 
  • Niet voor vacatures stages en werkstudenten 
  • Degene die het 1e tipt via hr@analitiqs.com krijgt de bonus 
  • Bonus wordt binnen 30 dagen na doorkomen proeftijd betaald 
  • Een tipgever mag meerdere malen meedoen 

Ben je na het lezen enthousiast geworden? Schroom dan niet om te solliciteren. Dan kan per e-mail via hr@analitiqs.com. Een link naar je LinkedIn profiel of het bijvoegen van je CV is voldoende.  

Ben je nog niet helemaal overtuigd? Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen van sollicitanten!

Hoe kan ik solliciteren?

Als we een match zien, maken we graag via Teams kennis met je. Daarna volgt een gesprek en casepresentatie bij ons op kantoor. Ten slotte bespreken we de arbeidsvoorwaarden. Een pre-employement screening maakt deel uit van onze procedure. 

Wat is de missie/visie van No Ties?

No Ties is met een paar simpele ideeën gestart. 

  • Visie: met data maken organisaties betere besluiten (en dus meer winst). Turning data into profit! 
  • Echter, gebruik maken van data is niet genoeg. Het is ook super belangrijk om de context van de data te snappen. Zodoende richt No Ties zich op Marketing vraagstukken. 
  • Ten derde wordt er in onze optiek alleen maximale waarde uit data gehaald als er geïntegreerd wordt gewerkt. Het start met een scherpe vraagstelling. Vervolgens wordt daar data bij gezocht en indien nodig aangemaakt. Daarop kan een analyse gedaan worden, of een algoritme worden gebouwd. Tot slot is er een dashboard nodig om de impact te monitoren en bij te sturen. Om deze cirkel van vraag tot impact monitoring volledig af te dekken biedt No Ties Marketing Data Science, Marketing Dashboard en Marktonderzoek diensten. 
  • Kwaliteit en klanttevredenheid zijn onze belangrijkste prioriteiten. Door constant goede kwaliteit te leveren en klanten blij te maken bouwen we langdurige relaties op en wordt ons werk via mond tot mond verspreid.

Tot op de dag van vandaag houdt No Ties zich vast aan deze simpele ideeën. En vanuit deze visie werken wij gestaag aan onze missie; zoveel mogelijk organisaties de kracht van data laten ervaren!  

Hoe is het bedrijf ontstaan?

No Ties is in 1996 opgericht door twee freelancers. Eén daarvan was Wino de Vries, nog altijd werkzaam bij No Ties. Deze twee freelancers hielpen organisaties met de technische kant van marktonderzoek en waren gespecialiseerd in de applicatie Quantime (huidige SPSS).

Medio 2000 was No Ties een van de eerste partijen die online marktonderzoek mogelijk maakten. Dit werd gedaan via zelfontwikkelde marktonderzoek software, genaamd “V”. Opdrachtgevers waren met name marktonderzoeksbureaus.

In 2002 ontstond het idee om een eigen panel te ontwikkelen. Uit deze gedachte is het inVotes panel ontstaan. Later werd ook het Peil.nl panel toegevoegd.

Doordat No Ties eigen onderzoeksoftware en een panel aanbiedt is het klantenbestand in de jaren die volgden verschoven van marktonderzoeksbureaus naar marketing agencies en eindklanten.

In 2019 is No Ties onderdeel geworden van de AnalitiQs Group. Door deze ontwikkeling is No Ties ook actief geworden in Business Intelligence en Data Science en kan zij haar klanten een compleet palet van data diensten bieden.

Wat zijn de arbeidsvoorwaarden?

Beloning is een belangrijk aspect van werk. Daarover volgt later meer. Want geld alleen maakt niet gelukkig. Hoe ziet het totale arbeidsvoorwaarden pakket van No Ties eruit? 

Flexibiliteit 

Het leven voelt soms als een ratrace. Als werkgever denken we graag met je mee, zodat jij je leven in kan richten op een manier die bij je past. Bij No Ties kun je parttime werken. Je kan meer vakantie opnemen dan de standaard 25 dagen. Je kan binnen bepaalde kaders je eigen werktijden bepalen. Je mag op kantoor werken, maar ook grotendeels van een andere locatie. Kortom, jij flexibel met ons, wij met jou! 

Reiskosten 

Op de momenten dat je naar kantoor komt zorgen wij ervoor dat de reis prettig kan verlopen en je in een fijne omgeving terecht komt. Omdat we een goed milieu graag stimuleren wordt het OV volledig vergoed. Kom je met de auto dan vergoeden we 100KM per dag.  

Ontwikkeling 

Dit nemen we uiterst serieus. Zoals hierboven beschreven zijn er per jaar 10 ontwikkeldagen en er is maandelijkse coaching. Daarnaast zijn er vier teamdagen. Hierin werken we o.a. aan teamontwikkeling. Het doel is om iedereen uitstekend inzetbaar en gemotiveerd te houden. 

Beloning 

Het salaris bij No Ties is marktconform en ontwikkelt zich met jouw ontwikkeling mee. Hiervoor hoef je niet op een jaarlijks beloningsmoment te wachten. Op ieder moment van het jaar zijn aanpassingen mogelijk. Naast een basisbeloning, reiskosten en vakantiegeld is er ook nog de jaarlijkse winstuitkering. 

Expertises

  • Data visualisatie: PowerBI (bekijk ter inspiratie het demo HR Dashboard), Tableau, MicroStrategy, Qlik, Spotfire, Excel 
  • Data science / analyse: R, Python, SPSS, Microsoft Azure (datafactory, datalake, databricks) 
  • Medewerkersonderzoek: No Ties ontwikkelde onderzoeksoftware “V”, SurveyMonkey/Momentive.

Welke rollen zijn er?

Bij No Ties onderscheiden we zes rollen: Marketing Analytics translator/consultant, marktonderzoeker, data scientist, data engineer, BI developer en software/system engineer. Binnen deze Marketing Analytics rollen onderscheiden we bepaalde niveaus die samenhangen met ervaring, startend met junior en oplopend tot principal. 

Verder is het mogelijk om binnen iedere rol nadere focus aan te brengen. Zo is het mogelijk om je te ontwikkelen tot super expert en/of trainer, maar ook om een meer functionele inslag te kiezen zoals project manager en/of management. 

Zoek in deze website