Marktonderzoek laten uitvoeren
Wil je een professioneel marktonderzoek laten uitvoeren om meer inzicht te krijgen in de markt waarin je actief bent? Of wil je weten wat de behoeften van je potentiële klanten zijn of de tevredenheid van je bestaande klanten in beeld krijgen? Kies dan voor de professionele aanpak van No Ties. Wij zijn een gespecialiseerd (online) marktonderzoekbedrijf en onderscheiden ons door middel van klantgerichtheid, kwaliteit én snelheid.
We voeren zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek uit, waarbij we de beschikking hebben over betrouwbare panels die keer op keer bruikbare resultaten opleveren. Als klant krijg je direct online toegang tot deze marktonderzoek panels in de vorm van een praktisch en overzichtelijk dashboard. En indien gewenst, kunnen wij ook het gehele panelmanagement voor je organisatie overnemen.
Wat is een marktonderzoek?
Maar eerst terug naar de basis. Want wat houdt marktonderzoek nu eigenlijk in? In essentie is marktonderzoek het op een gestructureerde manier verzamelen en analyseren van informatie over een markt, product en/of je klanten. Je voert het uit om verschillende redenen. Denk daarbij aan:
- inzichten opdoen (wat zijn de laatste marktontwikkelingen?)
- ideeën opdoen (waar hebben mijn klanten behoefte aan en waarom?)
- impact meten (worden onze doelstellingen behaald?)
Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Twee soorten marktonderzoek
Er bestaan twee soorten marktonderzoek: kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Waar kwalitatief onderzoek beschrijvend van aard is en de output dus veelal uit tekst bestaat, is kwantitatief onderzoek erop gericht om cijfers en data te genereren. De ene soort is niet per se beter dan de andere. Waar je voor kiest bij het uitvoeren van een marktonderzoek hangt vaak af van de context.
In sommige situaties kan het interessant zijn om kwalitatief onderzoek met kwantitatief onderzoek te combineren. Komt uit een klantonderzoek als aandachtspunt naar voren dat klanten een bepaalde winkelketen niet in hun routine hebben zitten? Dan kan je kwalitatief onderzoek inzetten om beter te begrijpen waarom dit niet het geval is én wat er gedaan moet worden om wel in de routine van de klant te belanden.
Wij helpen onze klanten om de juiste keuze van marktonderzoek te maken, de onderzoeksopzet uit te werken en het onderzoek (kwalitatief en/of kwantitatief) uit te voeren. Neem contact of voor meer informatie over het uitvoeren van marktonderzoek.
Waarom zou je een marktonderzoek laten uitvoeren?
Wil je jouw organisatie maximaal laten renderen? Dan is het cruciaal om een goed inzicht te krijgen in de markt waarin je je begeeft of wilt begeven, de (potentiële) producten in die markt én de (potentiële) klanten. Op basis van die inzichten ben je in staat de juiste beslissingen te nemen op zowel de korte als de lange termijn. Zelf is het vaak lastig om een marktonderzoek goed op te zetten en uit te voeren, denk bijvoorbeeld aan het borgen van de privacy richtlijnen die zijn gesteld in de AVG. Daarom is het uitbesteden van marktonderzoek en samenwerken met een professionele en externe partner als No Ties altijd een slimme keuze.
Professioneel marktonderzoek laten uitvoeren: resultaten
Elk marktonderzoek leidt tot één of meerdere resultaten en/of eindproducten. Maar het is afhankelijk van het soort marktonderzoek dat is uitgevoerd om wat voor soort resultaten het gaat. Bij een klanttevredenheidsonderzoek wordt misschien duidelijk op welke punten je je als bedrijf nog kunt verbeteren in de toekomst om het je klanten meer naar de zin te maken. Terwijl bij een imago-onderzoek naar voren komt hoe je doelgroep daadwerkelijk over je bedrijf, merk of product denkt.
De inzichten uit marktonderzoek leiden daardoor onder andere tot producten en diensten die beter aansluiten bij klantbehoeften, een betere klantbeleving/customer experience en succesvolle innovatie. Marktonderzoek voeren we ook uit om data op te halen over de markt of klanten ten behoeve van Marketing Data Science. Door data uit marktonderzoek te combineren met data uit andere bronnen (zoals het CRM) kunnen we analyses maken om bijvoorbeeld de klantretentie te verbeteren, de klantwaarde te optimaliseren of het juiste prijspeil te bepalen.
Eindproduct bij uitbesteden marktonderzoek
Het eindproduct dat we uiteindelijk opleveren is vooraf bepaald. Grofweg zijn er bij ons voor onze klanten drie eindproducten te onderscheiden:
- Martonderzoeksrapport
- Marktonderzoeksdashboard
- Marktonderzoeksdata
Zo gaat professioneel marktonderzoek bij No Ties in zijn werk
Marktonderzoek uitbesteden aan No Ties betekent dat we beginnen met het bepalen van de onderzoeksvragen. Zodra je als bedrijf voor ogen hebt wat er onderzocht moet worden, kunnen we je helpen om de onderzoeksmethode vorm te geven. Kiezen we bijvoorbeeld voor kwantitatief of kwalitatief onderzoek, is het online of offline, éénmalig of terugkerend, wordt er een bestaande klantendatabase gebruikt of is er een panel benodigd; het zijn allemaal zaken die van belang zijn. Is de onderzoeksopzet met je afgestemd? Dan gaan we in samenwerking met je het onderzoek voorbereiden. Je moet dan bijvoorbeeld denken aan het opstellen van de vragen en het versturen van een aankondiging. Daarna zetten we het veldwerk uit. En zodra de data binnenkomen, gaan we van start met de dataverwerking. Uit die dataverwerking volgt een presentatie van onze marktonderzoeksresultaten. En dan ben je tenslotte zelf aan de beurt om op basis van de verkregen inzichten acties te ondernemen.
Interesse? Neem contact op!
Ronald Lenselink
Gedetailleerd Dienstenoverzicht
Marktonderzoeken
Net Promotor Score (NPS)
Customer Journey
Customer Experience
Klanttevredenheid
Klantloyaliteit meten
Klant Feedback
Naamsbekendheidonderzoek
Positionering
Imago onderzoek
Behoefte onderzoek
Koopgedrag
Communicatie
Merk
Concept-en Pretest
Campagne Effectmeting
Sponsor Effectmeting
Brand Equity
Reputatie
Propositie
Gebruik
Prijsstelling
Product Ontwikkeling
Product Innovatie
Brand Health
Stakeholder
User Experience
Doelgroep
Concurrentie
Haalbaarheid
Instant Feedback
Voice of the Customer
Panels
Panelmanagement
Marketing Dashboards
Marketing Data Science
Sentiment
Up & Cross-sell
Customer Journey
eNPS
Sales Excellence
Marketing Mix Modelling