Branding & Communicatie

Welke beelden en gevoelens roept jouw merk op? Dat komt door hoe jij jouw merk neerzet en communiceert. Met een onderzoek van No Ties ontdek jij snel of jouw branding en communicatie echt werken en waar je kunt verbeteren om je doelgroep nóg beter te bereiken.

Als organisatie wil je je boodschap op de juiste manier overbrengen. Bijvoorbeeld om de relatie met je klanten te versterken, een blijvende indruk achter te laten bij potentiële klanten, of het vertrouwen en de loyaliteit in jouw merk te vergroten. Dit helpt uiteindelijk om je omzet te laten groeien en je positie in de markt te versterken. Maar weet je ook zeker dat jouw communicatie het effect heeft dat je wilt bereiken?

Met branding- en communicatieonderzoek brengen we samen in kaart wat werkt en waar je nog meer impact kunt maken. We helpen je te zien wat jouw merk uniek maakt ten opzichte van concurrenten en of je communicatie bijdraagt aan wat jij wilt bereiken, zoals meer naamsbekendheid, een beter imago of sterkere klantrelaties.

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

No Ties helpt je te bepalen welk type onderzoek het best bij jouw vraag past

Er vallen verschillende soorten onderzoek onder deze term. Denk bijvoorbeeld aan:

Naamsbekendheidonderzoek

Met een naamsbekendheidonderzoek breng je de huidige naamsbekendheid én die van je concurrenten mee in kaart. Zo weet je of je doelgroep ook daadwerkelijk aan jou denkt.

Positionering

Een positioneringsonderzoek geeft inzicht in jouw sterke en zwakke punten binnen jouw positionering. Je krijgt inzicht in de verschillen tussen de gewenste en werkelijke positionering en p

Imagoonderzoek

Weet je wat jouw imago is en welke invloed dat heeft op (potentiële) klanten? En hoe verhoudt de doelgroep zich tot jouw merkidentiteit? Een imagoonderzoek is de oplossing voor al deze vragen.

Bij dit soort onderzoeken gebruik je vaak een pre-test en een post-test: een meting vóórdat je communicatie wordt verstuurd en een meting daarna. Zo zie je direct wat het effect is. Daarnaast kun je met regelmatige vervolgmetingen—elk kwartaal of elk jaar—trends volgen en kansen voor verbetering blijven ontdekken.

Bij No Ties kun je kiezen voor onderzoek met of zonder panel. Gebruik een zorgvuldig geselecteerde groep respondenten voor snelle en betrouwbare resultaten, of werk met een eigen groep via je klantenbestand, social media of e-mail. Wij adviseren je graag welke aanpak het beste past bij jouw vraagstuk.

Zo doe je branding- en communicatieonderzoek

Bepalen van de onderzoeksopzet die bij jou vraag past

Tijdens een gezamenlijke kick-off starten we met wat voor jou belangrijk is: wat wil je bereiken, welke vragen moeten beantwoord worden en welke doelgroep wil je beter begrijpen? Samen vertalen we jouw doelstellingen naar een helder onderzoeksplan, afgestemd op jouw planning en praktijk.

Afhankelijk van jouw wensen kiezen we de meest passende onderzoeksmethode. Dat kan met ons eigen panel – snel en betrouwbaar – of met een doelgroep die je zelf werft, bijvoorbeeld via je klantenbestand, nieuwsbrief of social media. Wij denken mee in wat werkt en zorgen dat je de inzichten krijgt waar je écht iets aan hebt.

Van vragenlijst tot resultaat

Na een zorgvuldige voorbereiding gaan we echt van start. In samenwerking met jullie vertalen wij jouw doelstellingen naar een slimme vragenlijst die precies de juiste informatie oplevert. Daarna zorgen wij voor de technische kant: we bouwen (scripten) en testen de vragenlijst, selecteren de juiste deelnemers en nodigen hen uit. Jij hoeft je geen zorgen te maken over de uitvoering – wij zorgen dat het onderzoek soepel verloopt en de resultaten betrouwbaar zijn. Natuurlijk houden wij jou wel op de hoogte van de voortgang indien dit gewenst is.

Zodra de reacties binnen zijn, zetten we de ruwe data om in heldere inzichten. Wat je precies ontvangt, stemmen we af op jouw behoefte: een overzichtelijk rapport, een interactief dashboard, de ruwe data – of alles in één. Zo krijg jij de informatie die je nodig hebt om goed onderbouwde keuzes te maken en je campagne verder te versterken.

Marktonderzoeksrapport

Onderzoeksresultaten worden samengevat in een compact rapport. In een onderzoeksrapport komt duidelijk naar voren op welke vlakken het goed gaat en waar kansen voor verbetering liggen. Door middel van een presentatie van de resultaten is elk inzicht duidelijk en kunnen vervolgstappen gemaakt worden!

Marketing rapport

Marktonderzoeksdashboard

Voer je meerdere metingen uit? Dan is een dashboard een slimme keuze. Daarmee krijg je in één oogopslag inzicht in alle resultaten. Vergelijk metingen eenvoudig, filter op doelgroepen en ontdek trends in de tijd. Zo houd je grip op wat er speelt – en kun je sneller en beter bijsturen waar nodig.

Marktonderzoek dashboard

Marktonderzoeksdata

Wil je zelf aan de slag met de onderzoeksresultaten? Natuurlijk. No Ties levert de data desgewenst in een bewerkbaar formaat, zoals Excel of SPSS. Zo heb je maximale flexibiliteit om verder te analyseren, te rapporteren of de data te integreren in je eigen systemen.

Interesse? Neem contact op!

Ronald Lenselink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoek in deze website