Marktonderzoek laten uitvoeren

Kies voor de ervaring en professionaliteit van No Ties. Neem vrijblijvend contact op!

Marktonderzoek laten uitvoeren 

Wil je een professioneel marktonderzoek laten uitvoeren om meer inzicht te krijgen in de markt waarin je actief bent? Of wil je weten wat de behoeften van je potentiële klanten zijn of de tevredenheid van je bestaande klanten in beeld krijgen? Kies dan voor de professionele aanpak van No Ties. Wij zijn een gespecialiseerd (online) marktonderzoekbedrijf en onderscheiden ons door middel van klantgerichtheid, kwaliteit én snelheid. 

We voeren zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek uit, waarbij we de beschikking hebben over betrouwbare panels die keer op keer bruikbare resultaten opleveren. Als klant krijg je direct online toegang tot deze marktonderzoek panels in de vorm van een praktisch en overzichtelijk dashboard. En indien gewenst, kunnen wij ook het gehele panelmanagement voor je organisatie overnemen. 

Wat is een marktonderzoek?

Maar eerst terug naar de basis. Want wat houdt marktonderzoek nu eigenlijk in? In essentie is marktonderzoek het op een gestructureerde manier verzamelen en analyseren van informatie over een markt, product en/of je klanten. Je voert het uit om verschillende redenen. Denk daarbij aan: 

  • inzichten opdoen (wat zijn de laatste marktontwikkelingen?) 
  • ideeën opdoen (waar hebben mijn klanten behoefte aan en waarom?)  
  • impact meten (worden onze doelstellingen behaald?) 

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Twee soorten marktonderzoek

Er bestaan twee soorten marktonderzoek: kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Waar kwalitatief onderzoek beschrijvend van aard is en de output dus veelal uit tekst bestaat, is kwantitatief onderzoek erop gericht om cijfers en data te genereren. De ene soort is niet per se beter dan de andere. Waar je voor kiest bij het uitvoeren van een marktonderzoek hangt vaak af van de context. 

In sommige situaties kan het interessant zijn om kwalitatief onderzoek met kwantitatief onderzoek te combineren. Komt uit een klantonderzoek als aandachtspunt naar voren dat klanten een bepaalde winkelketen niet in hun routine hebben zitten? Dan kan je kwalitatief onderzoek inzetten om beter te begrijpen waarom dit niet het geval is én wat er gedaan moet worden om wel in de routine van de klant te belanden. 

Wij helpen onze klanten om de juiste keuze van marktonderzoek te maken, de onderzoeksopzet uit te werken en het onderzoek (kwalitatief en/of kwantitatief) uit te voeren. Neem contact of voor meer informatie over het uitvoeren van marktonderzoek. 

Waarom zou je een marktonderzoek laten uitvoeren? 

Wil je jouw organisatie maximaal laten renderen? Dan is het cruciaal om een goed inzicht te krijgen in de markt waarin je je begeeft of wilt begeven, de (potentiële) producten in die markt én de (potentiële) klanten. Op basis van die inzichten ben je in staat de juiste beslissingen te nemen op zowel de korte als de lange termijn. Zelf is het vaak lastig om een marktonderzoek goed op te zetten en uit te voeren, denk bijvoorbeeld aan het borgen van de privacy richtlijnen die zijn gesteld in de AVG. Daarom is het uitbesteden van marktonderzoek en samenwerken met een professionele en externe partner als No Ties altijd een slimme keuze. 

Professioneel marktonderzoek laten uitvoeren: resultaten  

Elk marktonderzoek leidt tot één of meerdere resultaten en/of eindproducten. Maar het is afhankelijk van het soort marktonderzoek dat is uitgevoerd om wat voor soort resultaten het gaat. Bij een Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) wordt misschien duidelijk op welke punten je je als bedrijf nog kunt verbeteren in de toekomst om het je klanten meer naar de zin te maken. Terwijl bij een Branding & Communicatie onderzoek naar voren komt hoe je doelgroep daadwerkelijk over je bedrijf, merk of product denkt.  

De inzichten uit marktonderzoek leiden daardoor onder andere tot producten en diensten die beter aansluiten bij klantbehoeften, een betere klantbeleving/customer experience en succesvolle innovatie. Door data uit marktonderzoek te combineren met data uit andere bronnen (zoals het CRM) kunnen we analyses maken om bijvoorbeeld de klantretentie te verbeteren, de klantwaarde te optimaliseren of het juiste prijspeil te bepalen. 

Marktonderzoeksrapport

Onderzoeksresultaten worden samengevat in een compact rapport. In een onderzoeksrapport komt duidelijk naar voren op welke vlakken het goed gaat en waar kansen voor verbetering liggen. Door middel van een presentatie van de resultaten is elk inzicht duidelijk en kunnen vervolgstappen gemaakt worden!

Marketing rapport

Marktonderzoeksdashboard

Optioneel kan gekozen worden voor een interactief online dashboard, waarin de resultaten weergegeven worden. Op deze manier kun jezelf aan de gang met allerlei filters en uitsplitsingen per leeftijdsgroep of geslacht.

Voer je meerdere metingen uit? Dan is een dashboard een slimme keuze. Daarmee krijg je in één oogopslag inzicht in alle resultaten. Vergelijk metingen eenvoudig, filter op doelgroepen en ontdek trends in de tijd. Zo houd je grip op wat er speelt – en kun je sneller en beter bijsturen waar nodig.

Marktonderzoek dashboard

Marktonderzoeksdata

Wil je zelf aan de slag met de onderzoeksresultaten? Natuurlijk. No Ties levert de data desgewenst in een bewerkbaar formaat, zoals Excel of SPSS. Zo heb je maximale flexibiliteit om verder te analyseren, te rapporteren of de data te integreren in je eigen systemen.

Interesse? Neem contact op!

Ronald Lenselink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoek in deze website