Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

Wat gaat er goed en waar liggen kansen voor verbetering?
Via een klanttevredenheidsonderzoek geven jouw klanten antwoord op deze vragen! Gelukkige en tevreden klanten vormen de basis van elke succesvolle organisatie. Tevreden klanten keren niet alleen vaker terug, maar vertellen ook anderen over jouw organisatie en nemen bovendien meer producten of diensten af. Bovendien zijn de kosten om bestaande klanten te behouden aanzienlijk lager dan om nieuwe klanten te werven.

Tevreden klanten creëer je niet zomaar; daarvoor moet je ze écht begrijpen. De uitdaging is om te weten welke klanten loyaal zijn en welke mogelijk risico lopen om over te stappen naar een concurrent. Een klanttevredenheidsonderzoek is een uitstekend startpunt om inzicht te krijgen in de tevredenheid van jouw klanten en te ontdekken waar jouw organisatie staat op dit gebied.

Wat is een klanttevredenheidsonderzoek (KTO)?

Een klanttevredenheidsonderzoek helpt jou te begrijpen wat jouw klanten vinden van jouw producten en/of diensten, jouw merk en de geleverde service. Het geeft inzicht in waar zij zich bevinden in de Customer Journey en welke drempels zij ervaren.

Klanttevredenheidsonderzoeken kunnen op verschillende manieren worden uitgevoerd, maar de meest gebruikelijke methode is via een online vragenlijst. No Ties heeft hiervoor een speciale tool ontwikkeld om dergelijke onderzoeken eenvoudig en effectief uit te voeren. Het onderzoek richt zich op het (regelmatig) verzamelen van feedback van klanten over alle aspecten, van de prijs en kwaliteit van producten of diensten tot de service die jouw organisatie levert.

Wil je van een kleiner aantal klanten diepgaande informatie verzamelen? Dan is kwalitatief onderzoek, bijvoorbeeld in de vorm van interviews, ook mogelijk.

Klanttevredenheidsonderzoek helpt jou gericht verbeteringen doorvoeren, de gebruikservaring optimaliseren en beter inspelen op wat jouw klanten écht nodig hebben.

Marktonderzoek dashboard

 

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zo Meet No Ties Jouw Klanttevredenheid

Klanttevredenheid meten doe je niet zomaar; het moet passen bij jouw organisatie en de vragen die jij beantwoord wilt hebben. No Ties helpt je om de juiste vragen te stellen, afgestemd op jouw doelgroep en branche. Zo krijg je heldere en bruikbare inzichten waarmee je stap voor stap je dienstverlening kunt verbeteren.

Hier zijn enkele aspecten van klanttevredenheidsonderzoeken die vaak terugkomen:

De Net Promotor Score (NPS)

De NPS geeft inzicht in de mate van aanbevelen onder de klanten. De score loopt van -100 tot +100 waarbij het percentage criticasters (bevelen niet aan) van het percentage promotors (bevelen actief aan) wordt afgetrokken.

Customer Experience

Wat voor een indruk heeft de klant van jouw bedrijf of merk? Met Customer Experience (CX) breng je het antwoord op deze vraag in kaart. Customer Experience is de impressie die de klant heeft van jouw bedrijf of merk. Er wordt gekeken naar hoeveel moeite een klant moet doen gedurende de Customer Journey, samengevat in de Customer Effort Score (CES), en naar de Customer Satisfaction Score (CSS) die de tevredenheid aangeeft van de klant over jouw product/dienst.

Customer Journey

De customer journey is de reis die jouw (potentiële) klant doorloopt, van het moment dat hij start met de oriëntatie op jouw product of dienst, tot na de aankoop en het gebruik. Binnen deze reis heeft je klant op verschillende punten contact met de organisatie. Deze touchpoints worden middels customer journey mapping in kaart gebracht.

Resultaten

Samen bepalen we welk type onderzoek het beste past bij jouw organisatie en stemmen we de scope nauwkeurig af. Bij No Ties kun je kiezen voor onderzoek met ons zorgvuldig samengesteld panel, bestaande uit respondenten die representatief zijn voor jouw doelgroep. Dit zorgt voor snelle en betrouwbare resultaten. Daarnaast is het ook mogelijk om een zelf geworven groep in te zetten, bijvoorbeeld via je klantenbestand, social media of e-mail. Wij adviseren je graag bij het kiezen van de methode die het beste aansluit op jouw specifieke vraagstuk.

No Ties meet niet alleen de klanttevredenheid, maar geeft ook aanbevelingen om de klanttevredenheid te verbeteren! In een onderzoeksrapport komt duidelijk naar voren op welke vlakken het goed gaat en waar kansen voor verbetering liggen. Door middel van een presentatie van de resultaten is elk inzicht duidelijk en kunnen vervolgstappen gemaakt worden! 

Optioneel kan gekozen worden voor een interactief online dashboard, waarin de resultaten weergegeven worden. Op deze manier kunt u zelf aan de gang met allerlei filters en uitsplitsingen per leeftijdsgroep of geslacht. 

Wat No Ties voor jou kan betekenen

No Ties is zeer ervaren in het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken. Met onze expertise kunnen we u helpen om de klanttevredenheid in kaart te brengen en waar nodig te verbeteren. Wilt u een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren of meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op! 

Neem contact op

Zoek in deze website