Jongerenonderzoek

Geen directe contactgegevens, maar toch weten wat er leeft onder jongeren? Ontdek het via ons Jongerenpanel!

Zijn jongeren onderdeel van jouw doelgroep? Dan is het slim om juist hún mening te onderzoeken.

Jongeren vormen een van de meest waardevolle doelgroepen voor opinieonderzoek. Niet alleen zijn zij de consumenten van de toekomst, ze zijn vandaag de dag al opvallend mondig, kritisch én invloedrijk binnen het gezin. Bovendien zijn ze als geen ander vertrouwd met de wereld van sociale media, reclame en merken.

Wil je écht weten wat er leeft onder jongeren? Dan is het inzetten van een jongerenpanel een slimme en waardevolle zet.

Offerte aanvragen voor panelonderzoek

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is een jongerenpanel?

Een jongerenpanel bestaat uit een groep jongeren die op verzoek meewerken aan onderzoek. Afhankelijk van de gewenste doelgroep selecteren we jongeren uit het panel die voldoen aan de criteria van het onderzoek – bijvoorbeeld op basis van leeftijd, woonplaats of speciale interesses.

Het jongerenpanel van No Ties richt zich in principe op jongeren van 18 jaar of ouder, meestal tot en met 24 jaar. Een jongere doelgroep (12 t/m 17 jaar) kan bereikt worden via het inVotes jongerenpanel.

InVotes jongerenpanel

In de database van inVotes zitten ruim 30 duizend Nederlanders; hiermee geeft het een goed en representatief beeld van Nederland. Van de panelleden is een ruim aantal achtergrondkenmerken bekend. De jongeren worden regelmatig gevraagd hun mening te geven over de plannen van een organisatie, product, merk of campagne. No Ties biedt geen sample-only respondenten. Wat No Ties wél biedt is snelheid, kwaliteit en korte lijnen. Zo kunnen onderzoekresultaten al binnen enkele uren na het starten van het veldwerk beschikbaar worden gesteld. De resultaten van een onderzoek worden vaak gebundeld in een passende rapportage of infographic, gebaseerd op de behoefte van de klant. Tot slot is No Ties ISO 20252 en ISO 27001 gecertificeerd. 

De deelnemers aan het jongerenonderzoek worden met het invullen van iedere vragenlijst beloond met punten, die ingewisseld kunnen worden voor bol.com bonnen. Zo waarborgen wij kwalitatief hoge antwoorden en kunnen de jongeren makkelijk geld bijverdienen!

Lid worden van het panel?

Welke vormen van jongerenonderzoek zijn er?

No Ties helpt klanten om inzicht te krijgen in jongeren door via een jongerenpanel verschillende onderzoeken uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan:

De Net Promotor Score (NPS)

De NPS geeft inzicht in de mate van aanbevelen onder jongeren. De score loopt van -100 tot +100 waarbij het percentage criticasters (bevelen niet aan) van het percentage promotors (bevelen actief aan) wordt afgetrokken.

Customer Experience

Wat voor een indruk hebben jongeren van jouw bedrijf of merk? Met Customer Experience (CX) breng je het antwoord op deze vraag in kaart. Customer Experience is de impressie die je doelgroep heeft van jouw bedrijf of merk. Er wordt gekeken naar hoeveel moeite ze moeten doen gedurende de Customer Journey, samengevat in de Customer Effort Score (CES), en naar de Customer Satisfaction Score (CSS) die de tevredenheid aangeeft van de doelgroep over jouw product/dienst.

Customer Journey

De customer journey is de reis die jouw (potentiële) klant doorloopt, van het moment dat hij start met de oriëntatie op jouw product of dienst, tot na de aankoop en het gebruik. Binnen deze reis heeft je klant op verschillende punten contact met de organisatie. Deze touchpoints worden middels customer journey mapping in kaart gebracht.

Imagoonderzoek

Weet je wat jouw imago is en welke invloed dat heeft op je doelgroep? En hoe verhoudt de doelgroep zich tot jouw merkidentiteit? Een imagoonderzoek is de oplossing voor al deze vragen.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van jongerenonderzoek dat wij kunnen uitvoeren. Weet je niet zeker welk onderzoeksopzet bij jouw wensen past ? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op en dan denken wij met je mee.

Het proces van een Jongerenonderzoek  

Wil je een jongerenonderzoek laten uitvoeren door No Ties? Gedurende het hele proces werken we nauw samen om de beste resultaten te behalen. We starten met het gezamenlijk bepalen van de onderzoeksvragen, zodat helder is wat onderzocht moet worden en hoe de methode wordt vormgegeven.

Na afstemming van de onderzoeksopzet bereiden we het onderzoek voor, waarbij we samen met jou de respondenten selecteren, de vragen formuleren en de aankondiging verzorgen. Zodra de data binnenkomt, wordt deze door No Ties verwerkt en stemmen we de vervolgstappen met jou af.

Afhankelijk van jouw wensen leveren wij de resultaten van het onderzoek in een rapport, een interactief dashboard, onderzoeksdata of een combinatie daarvan.

Marktonderzoeksrapport

Onderzoeksresultaten worden samengevat in een compact rapport. In een onderzoeksrapport komt duidelijk naar voren op welke vlakken het goed gaat en waar kansen voor verbetering liggen. Door middel van een presentatie van de resultaten is elk inzicht duidelijk en kunnen vervolgstappen gemaakt worden!

Marketing rapport

Marktonderzoeksdashboard

Optioneel kan gekozen worden voor een interactief online dashboard, waarin de resultaten weergegeven worden. Op deze manier kun jezelf aan de gang met allerlei filters en uitsplitsingen per leeftijdsgroep of geslacht.

Voer je meerdere metingen uit? Dan is een dashboard een slimme keuze. Daarmee krijg je in één oogopslag inzicht in alle resultaten. Vergelijk metingen eenvoudig, filter op doelgroepen en ontdek trends in de tijd. Zo houd je grip op wat er speelt – en kun je sneller en beter bijsturen waar nodig.

Marktonderzoek dashboard

Marktonderzoeksdata

Wil je zelf aan de slag met de onderzoeksresultaten? Natuurlijk. No Ties levert de data desgewenst in een bewerkbaar formaat, zoals Excel of SPSS. Zo heb je maximale flexibiliteit om verder te analyseren, te rapporteren of de data te integreren in je eigen systemen.

Interesse? Neem contact op!

Ronald Lenselink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoek in deze website