Zijn jongeren onderdeel van jouw doelgroep? Dan is het slim om juist hún mening te onderzoeken.
Jongeren vormen een van de meest waardevolle doelgroepen voor opinieonderzoek. Niet alleen zijn zij de consumenten van de toekomst, ze zijn vandaag de dag al opvallend mondig, kritisch én invloedrijk binnen het gezin. Bovendien zijn ze als geen ander vertrouwd met de wereld van sociale media, reclame en merken.
Wil je écht weten wat er leeft onder jongeren? Dan is het inzetten van een jongerenpanel een slimme en waardevolle zet.
Offerte aanvragen voor panelonderzoekMeer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Welke vormen van jongerenonderzoek kunt u met ons uitvoeren?
No Ties helpt klanten om inzicht te krijgen in jongeren door via een jongerenpanel verschillende onderzoeken uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan:
- Customer journey onderzoek
- Imago-onderzoek
- NPS onderzoek
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van jongerenonderzoek dat wij kunnen uitvoeren. Weet je niet zeker welk onderzoeksopzet bij jou wensen past ? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op en dan denken wij met u mee
Wat is een jongerenpanel?
Een jongerenpanel bestaat uit een groep jongeren die op verzoek meewerken aan onderzoek. Afhankelijk van de gewenste doelgroep selecteren we jongeren uit het panel die voldoen aan de criteria van het onderzoek – bijvoorbeeld op basis van leeftijd, woonplaats of speciale interesses.
Het jongerenpanel van No Ties richt zich in principe op jongeren van 18 jaar of ouder, meestal tot en met 24 jaar. Een jongere doelgroep (12 t/m 17 jaar) kan bereikt worden via het inVotes jeugdpanel.
InVotes jongerenpanel
In de database van inVotes zitten ruim 30 duizend Nederlanders; hiermee geeft het een goed en representatief beeld van Nederland. Van de panelleden is een ruim aantal achtergrondkenmerken bekend. De jongeren worden regelmatig gevraagd hun mening te geven over de plannen van een organisatie, product, merk of campagne. No Ties biedt geen sample-only respondenten. Wat No Ties wél biedt is snelheid, kwaliteit en korte lijnen. Zo kunnen onderzoekresultaten al binnen enkele uren na het starten van het veldwerk beschikbaar worden gesteld. De resultaten van een onderzoek worden vaak gebundeld in een passende rapportage of infographic, gebaseerd op de behoefte van de klant. Tot slot is No Ties ISO 20252 en ISO 27001 gecertificeerd.
De deelnemers aan het jongerenonderzoek worden met het invullen van iedere vragenlijst beloond met punten, die ingewisseld kunnen worden voor bol.com bonnen. Zo waarborgen wij kwalitatief hoge antwoorden en kunnen de jongeren makkelijk geld bijverdienen!
Lid worden van het panel?Het proces van een Jongerenonderzoek
Wil je een jongerenonderzoek laten uitvoeren door No Ties? Gedurende het hele proces werken we nauw samen om de beste resultaten te behalen. We starten met het gezamenlijk bepalen van de onderzoeksvragen, zodat helder is wat onderzocht moet worden en hoe de methode wordt vormgegeven.
Na afstemming van de onderzoeksopzet bereiden we het onderzoek voor, waarbij we samen met jou de respondenten selecteren, de vragen formuleren en de aankondiging verzorgen. Zodra de data binnenkomt, wordt deze door No Ties verwerkt en stemmen we de vervolgstappen met jou af.
Afhankelijk van jouw wensen leveren wij de resultaten van het onderzoek in een rapport, een interactief dashboard, onderzoeksdata of een combinatie daarvan.
Marktonderzoeksrapport
Onderzoeksresultaten worden samengevat in een compact rapport. Waar mogelijk worden ook aanbevelingen meegegeven.
Marktonderzoeksdashboard
Voor marktonderzoeken die uit meerdere metingen bestaan kan het interessant zijn om een dashboard te ontwikkelen. Met een dashboard kan de klant zelf de resultaten van alle metingen bekijken, vergelijken en relevante selecties maken.
Marktonderzoeksdata
Ten slotte biedt No Ties klanten uiteraard ook nog de mogelijkheid om de data van het marktonderzoek in een bewerkbaar formaat te ontvangen. Hierbij valt te denken aan een Excel of SPPS bestand. Dit stelt jou in staat omzelf aan de slag te gaan met de data.
Uiteindelijk kun je dan zelf aan de slag om op basis van de verkregen inzichten acties te ondernemen. No Ties is echter altijd bereid om toelichting te bieden op de resultaten.
Gedetailleerd Dienstenoverzicht
Marktonderzoeken
Panels
Panelmanagement
Marketing Dashboards
Marketing Data Science
Sentiment
Up & Cross-sell
Customer Journey
eNPS
Sales Excellence
Marketing Mix Modelling